👁‍🗨 You Might Also Like 👁‍🗨

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

15 May 2020

ramadhansyawal 2020

📅 15 May 2020 | 🕕 9:09 PM | 6Comments 💌
(Aidilfitri, 2019)

ASSALAMMUALAIKUM & GOOD DAY
Hi my followers and silent readers!

I harap you guys sihat and dapat sempurnakan ibadah puasa tahun ini and raikan Aidilfitri di rumah #kitajagakita. So tinggal seminggu je lagi kita nak tinggalkan bulan Ramadhan. Sedih kan? Tahun ini I rasa Ramadhan yang paling bermakna dalam hidup I. Selain ujian Covid19, ada macam-macam ujian lagi yang Allah uji kita semua, termasuk diri I. Tapi sebagai orang Islam, kita semua kena terima ketentuanNya. I berdoa semua umat Islam akan terus kuat and tabah menghadapi pelbagai ujian ini. Ustazah I dulu selalu pesan, Allah tidak akan menguji di luar kemampuan hambaNya. Tapi berbalik pada cara diri kita menerimanya. So kena keep moving on and be positive!

Bagi I kan, I bersyukur sangat dengan ujian yang Allah bagi sebab bila Allah tak jentik hati ini, sampai bila-bila pun I tak sedar nak improve diri untuk jadi yang lebih baik. Yes it was so hard at first but I have to push myself out from that negative circle. I dah makin rasa tenang walaupun kadang-kadang terganggu juga. Yang penting niat kita kena betul, nak berubah kerana Allah. InshaAllah akan dipermudahkan. 

Last word from me, please love yourself first before love others! okay 🥰

: written by E y n a P u z i :

6 comments:

  1. Betul tu, apa jua ujian yang datang, kita kena lalui dengan positif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes betul. Mula-mula memang susah nak terima tapi kena move on jugak hehe 👍

      Delete
  2. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن . Thank you for the beautiful prayers.
    It's not easy but we can do this. Tbh, I'm really grateful for the things that happened because things happen for a reason and a part of it, we are that reason. People. Banyak sangat hikmah sebenarnya, cuma kite je sedar atau tak. Anyway, stay safe and take care.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your welcome ray. You too stay safe and Selamat Hari Raya in advance! 😍

      Delete
  3. Selamat Hari Raya Aidilfitri teacher Eyna sekeluarga.

    ReplyDelete

Hi please share your thoughts. Thank you so much! 😉