Featured Post

hibah takaful

Assalamualaikum,  saya Eyna Puzi sebagai Perunding Takaful dari PRUDENTIAL BSN TAKAFUL sedang giat membuat kempen HIBAH TAKAFUL wang tunai...

Sunday, July 10, 2016

pernah

Eyna Puzi | 12:28:00 AM | Comment
Pernah tak kau duduk sorang sorang pastu kau terfikir masa silam dan masa depan dalam masa yang sama?

Semua orang pernah kan. Jangan tipu.

Sebab aku pun pernah.

Pernah rasa menyesal kenapa aku tak pikir jauh dan decide yang terbaik.

Pernah rasa aku takda pendirian yang tegas dan kurang cerdik untuk tentukan hala tuju hidup.

Pernah rasa kesal sebab ikut sistem tradisi sedia ada yang end up aku tak buat apa yang sepatutnya.

Pernah rasa down gila sampai malas nak teruskan hidup.

Pernah rasa up to the sky sekejap tapi tak lama tu aku jatuh menyembah ke bumi balik.

So betul la pepatah mengatakan hidup ini berpusing macam roda. Sekejap atas sekejap bawah. Kalau kau tak kuat, jangan mimpi nak naik atas.

Sekarang ini, aku tengah berlari menuju ke atas balik. Terima kasih kepada sesiapa yang menyokong aku. Masa aku tengah bersusah macam ini la aku boleh detect siapa kawan siapa lawan. Betul cakap nenek moyang dulu dulu, kawan sejati memang susah kita nak cari, lagi lagi masa kita susah.

Takpe, aku ada Allah, keluarga dan kawan kawan lain yang setia. InshaAllah aku tak lupa diri.

Terima kasih.
Inspirasi Tulisan Eyna Puzi :
Lepas scroll timeline facebook

No comments:

Post a Comment

Hi thank you so much! You are awesome :)