👁‍🗨 You Might Also Like 👁‍🗨

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

30 May 2020

obses

📅 30 May 2020 | 🕕 1:50 PM | 7Comments 💌
(Pain, 2020)

ASSALAMMUALAIKUM & GOOD DAY
Hi my followers and silent readers!
.
.
.
Ini inspirasi tulisan Eyna Puzi :

 obses 
Cantik tapi berbisa, pedih, sakit
(Cantik : bukan pada benda)
Cantik aku ini pada manusia
Definisi cantik itu kan subjektif

Ini kisah aku dengan dia, cantik
Ini cantik yang hadir dalam hidupku
Yang hadir membawa sinaran yang membuatkan aku obses
Aku terlalu obses dengan cantik
Terlalu obses sampai diri ini terleka 
Sampai sayang pada diri sendiri hanya tinggal 10%
Selebihnya aku bagi pada cantik. Obses kan aku?
Hampir separuh dekad aku bersamanya 
Ya sekarang baru aku sedar 
Baru sedar lepas aku dibuang perlahan-lahan tanpa sedar
Dan dihilangkan terus bagai tak pernah kenal : asing
Sakit sangat bila kau jadikan aku asing
Cantik, kau memang $!@%
Kau pembunuh hati
Kau cantik yang berselindung bagai si kaktus
Tapi siapa aku untuk menidakkan takdir
Biar kifarah yang jalankan kerjanya
Tak pula aku menyimpan dendam dan sakit hati
Tapi lebih kepada redha dan menyerah
Menyerah padaNYA. 

Inspirasi Tulisan Eyna Puzi :
Lepas patah hati dan sekarang hanya menunggu another cantik hadir dalam hidup
tapi jangan risau sebab sayang pada diri sendiri akan simpan sebanyak 90%. Bukan lagi 10%
.
.
.
🖌(THE PROCESS OF MY ARTPUIH)🎨
I made them from :

*Sketch manually
*Colour manually

DONE.

: written by E y n a P u z i :

7 comments:

  1. Harap jumpa terus terbaik lepas ni. Amin.

    ReplyDelete
  2. that sketch and colour is cute!
    I hope you're feeling better now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much again ray! Alhamdulillah I'm feeling so much better right now 😉

      Delete
  3. kadang kita perlu jadi cantik untuk syang diri kita lebih? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes betul. Apa-apa pun kita kena dahulukan diri kita dulu #SelfLove 😉

      Delete

Hi please share your thoughts. Thank you so much! 😉